Póki co niepokojących mnie pewne dźwięki z silnika , a że nie mam porównania z innymi tsi to za tydzień mam zamiar pojechać m.in na hamownie i zrobić diagnozę pracy silnika.
z ciekawostek dropsa to łańcuch 'usłyszysz' po dłuższym postoju (jak silnik jest zimny) - wiadomo najlepiej słychać z rana jak samochód postoi całą noc
co Ci da to, że odpalisz silnik na 'gorąco' albo 2-3 godziny po trasie - temat nie do wychwycenia
Czyli u mnie nie ma tematu łańcucha bo rano na zimnym silniku nic niepokojące go do moich uszu nie dochodzi.
Czasami tylko (ale to kwestia temp zewnętrznej-chyba) podczas rozruchu przez chwilę są podwyższone obrony ale to podobno jest jakieś tam wygrzewania i tak już jest w większości.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Czasami tylko (ale to kwestia temp zewnętrznej-chyba) podczas rozruchu przez chwilę są podwyższone obrony ale to podobno jest jakieś tam wygrzewania i tak już jest w większości.
dokładnie tak
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
strazakp,
według mnie i nie tylko mnie, TSI są kapryśne w kwestii jakości oleju silnikowego.
Na jakim oleju silnikowym jeździsz (lepkość, marka) ? - pytam z ciekawości.
Ja jezdze (w kwietniu zalalem) na Fuchs Titan Supersyn 0W40. M.in na takim oleju jeździł poprzedni właściciel auta (również na Millersie OW40 z normą VW502.00). TenFuchs nie ma normy VW więc w Aso takiego nie uwzględniają.
Przy najbliższej wymianie oleju chce jechać do Aso więc będę !musiał zmienić na jakiś z normą VW i tu myślę o Fuchs Titan GT1 5W40 z normą 502.00. Millers jednak trochę za drogi.
Olej zmienia co roku (7-8 tys km).
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Obecnie to chętnie poszedlbym droga poprzedniego właściciela mojego auta i postawionym na Subaru....Legancy lub Outback i może być diesel.....2.0.
Subaru diesel bardziej niezawodny? Kiedyś podobno tak było. Poczytaj sobie o zalecanych kursach dla posiadaczy Subaru? Tak katowali masowo sprzęgła, że padały, a koncern stwierdził, że nie potrafią jeździć nowoczesnym dieslem z napędem na cztery koła Później zmniejszyli moc silników przy przeglądach. Chyba tylko Honda i Mazda nie miały większych wtop z silnikami
Obecnie to chętnie poszedlbym droga poprzedniego właściciela mojego auta i postawionym na Subaru....Legancy lub Outback i może być diesel.....2.0.
Subaru diesel bardziej niezawodny? Kiedyś podobno tak było. Poczytaj sobie o zalecanych kursach dla posiadaczy Subaru? Tak katowali masowo sprzęgła, że padały, a koncern stwierdził, że nie potrafią jeździć nowoczesnym dieslem z napędem na cztery koła Później zmniejszyli moc silników przy przeglądach. Chyba tylko Honda i Mazda nie miały większych wtop z silnikami
2.0 diesel i 150KM to jakoś dużo i nie do opanowania że trzeba przechodzić kursy...? Dziwne....
Co do Mazdy i Hondy to potwierdzam.
Jezeli chodzi o Mazdy to obecnie Szóstki podobno bryluja jeżeli chodzi o kradzieże a Honda (np Accord) jest droga. No nic, będę myślał za jakieś 3 lata... Ogólnie jestem otwarty już na większość marek i nie zrazam się nawet do francuskich czy włoskich ;-) Obecnie to życzę sobie niezawodności swojej O2 przed najbliższe ok 30-35 tys km.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp,
......normą VW i tu myślę o Fuchs Titan GT1 5W40 z normą 502.00. Millers jednak trochę za drogi.
...
5W40 ?
jeśli juz tak chcesz zgodnie z teorią ASO to 5W30
5W40 vs. napinacz rozrządu to jednak chyba słaby wybór.
5W30 jest z normą 504.00 i Aso zaleca na LL. Ja nie chce wymieniać oleju co 30,tys km więc myślałem o 5W40 z normą 502.00 na coroczna wymianę.
Ponieważ myślałem pojechać na następną wymiane oleju no i cały przegląd dlatego nie mogę tam dostarczyć oleju bez normy VW.
Wiem że Ty dostarczales do Aso Millersa 0W40 z VW502.00 , ale....jest trochę drogi bo o ok 100zl niż Fuchs ;-)
[ Dodano: Pon 17 Sie, 15 10:19 ]
pewnie masz racje ze na rozrzad najlepszy bedzie 0W40 i to do mnie przemawia....:-) Jeszcze będę myślał co w tym temacie zrobić...Może jakiś Motul....? Posledze jeszcze temat olejowy.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Witam.
Mam krótkie pytanie do osób z łodzi i okolic.
Coraz częściej słyszę terkotanie przy odpalaniu i powoli czas rozglądać się za dobrym mechanikiem.
Z tego powodu chciałbym zapytać gdzie naprawialiście swoje rozrządy i czy możecie polecić te serwisy oraz ile taka przyjemność w całości kosztuje?
Może wrzuci ktoś linka do strony z najtańszym wariatorem . Przeszukuje neta i mam młyn w głowie. Na pewno musi to być część nowa. Kto wrzuci linka z najniższą ceną wygrywa
Co sądzicie o takim wariatorze ? Czy to nie jest jakaś Chińszczyzna ? Może ktoś widział coś innego na necie. Żeby nie była to jakaś Wietnamska robota ??????
może ktoś wypowie się na temat tego zamiennika jak wyżej.
[ Dodano: Nie 13 Wrz, 15 20:24 ]
Chodzi mi o to czy ktoś montował zamienniki wariatora. I czy nie odnowiła się usterka, po montażu . Bo widzę że jest trochę tego na rynku. Kto ma doświadczenie z zamiennikiem to niechaj pisze !
Koledzy.
Jeżeli jest u mnie dźwięk przeskakującego łańcuch po kilku dniach postoju i później przez kilka minut głośniejsza praca z takim cykaniem, a po zgaszeniu nawet podczas tej głośniejszej pracy i ponownym niezwłocznym odpaleniu cykanie ustaje i silnik pracuje ładnie i cicho, to czy to napinacz, czy nastawnik zmiennych faz?
No i oczywiście czy należy już z tym coś robić czy mogę jeszcze pojeździć?
Luźny napinacz wiem czym grozi ale cykający nastawnik zmiennych faz rozrządu wydaje mi się mniej niebezpieczny, więc jeżeli to nie napinacz jest problemem to może mogę tak jeździć?
Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU
Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.
Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.
Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.
kempes111,
Klekocze tak jakby zawór klepał. U mnie był inny dźwięk i tylko przez pierwsze 2-3 sekundy, zanim napinacz nie dostał oleju. ale to było w moim przypadku, może wariator też daje takie dźwięki, tego nie wiem.
Komentarz